Volgende week gaan we het bos in met de klas om de bomen en bladeren van dichtbij bekijken. De kleuren, de samenstelling de hardheid of zachtheid ervan ervaren.
Ik ben nog niet helemaal thuis in de Europese geschiedenis.
Ik ken wel de grote lijnen maar kan moeilijk ervan afwijken. Niet teveel details vragen! Ook data vind ik moeilijk te onthouden.
Ik ben met de kinderen naar het Bonnefantenmuseum gegaan om de geschiedenis van Maastricht te leren. Grote zelfportretten uit de Renaissance heb ik gezien. Bijbelschilderijen, beelden uit onze tijd, skeletten van prehistorisch dieren, we hadden ogen te kort. Ik genoot ook van het enthousiasme van de kinderen.
Ik heb daar een mooi boek gekocht vol afbeeldingen:" Mijn eerste stappen in de kunst." Een wandeling doorheen de kunstgeschiedenis. Eens kijken of ik nu de tijden beter kan plaatsen.
Ik wil nog meer proefjes doen met de kinderen omtrent techniek. We hebben er al een paar gemaakt, en ik merk dat ze erg nieuwsgierig zijn naar een resultaat. Ik ook!!! Vooral dingen met elkaar vermengen, we lijken soms scheikundigen hier in huis...
Myra heeft techniek lessen op school, en daar ik daar volgend jaar stage loop, zal ik zeker aanwezig zijn in die lessen.
Macht en gezag, de politiek, economie... Ik heb dit jaar bewust gekozen, en dat was goed. Maar ik zal zeker het nieuws van dichterbij moeten blijven bekijken om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.
Dus nog een hele lijst om naar uit te kijken....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten